Busnel

Busnel

BUSNEL


I Frankrig 1920 blev Busnel skabt og etableret af Monsieur og Madame Busnel. I første omgang ved først at bygge deres egen fabrik ved Frankrigs vestkyst, med deres ønske om at skabe et livsstilsmærke med den højeste kvalitet af uld. Fiskertrøjen blev et vigtigt varemærke og repræsentation for mærket. Busnel forsynede også den franske hær med strikvarer under anden verdenskrig mellem 1939-1945.
Herefter bragte Anita Falkenberg Busnel til Skandinavien. I 1970 etablerede hun agenturet for mærket beliggende i Stockholm, og som følge heraf blev Skandinavien det førende marked mellem årtierne 1970-2000. Da Anita først introducerede Busnel i Sverige, blev den strikkede Victoria-jakke med gyldne ankerknapper et væsentligt symbol på den moderne kvindes gennembrud i 70’erne. Busnels arv er essentiel, da fokus stadig ligger på højkvalitets, luksusstoffer og rene silhuetter til den smarte og sofistikerede kvinde. Med intention om at kombinere den autentiske franske arv med modekarakteristika for nytænkning og ansvar for produktionsstandarder.
I 2009 købte Anita Falkenbergs datter Louise Falkenberg Busnel, med det formål omhyggeligt at forynge mærket. De følgende år er Busnel fortsat med at vokse, og hovedfokus er stadig slow fashion og højkvalitetsuld, der holder hele livet. Busnel udvikler og tilføjer også nye kvaliteter og stilarter hver sæson for at fuldende kollektionerne. I dag 2024 er Busnel et velkendt brand i Skandinavien, med en voksende position på det europæiske marked. Unikt med en produktion af de strikkede uldstile på samme fabrik hos den samme uldleverandør, som blev etableret i 1920 af Monsieur og Madame Busnel ved Frankrigs vestkyst.